دیسک چرخ جلو ریو _تیبا شرکتی
وزن:4کیلو
جنس:فلز
برند:شرکتی سایپا یدک
مناسب برای خودروهای :ریو،تیبا،ساینا،کوییک
ارسال سریع
ما سفارشات شما را حداکثر 48 ساعته ارسال می کنیم
پرداخت در محل
وجه سفارش خود را پس از تحویل به مامور پست بپردازید
بازگشت وجه
7 روز ضمانت بازگشت بی قید و شرط وجه
کیفیت ارسال
شما سفارش خود را بدون هیچ گونه آسیب دیدگی دریات می کنید
دیسک ترمز خنک شونده: طراحی دیسک های خنک شونده به شکلی است که این قابلیت را دارند که میتوانند به راحتی بعد از ترمزگیری کمی از گرمای خود را از دست بدهند. خودروهایی که امروزه وارد بازار میشوند بیشتر از این نوع دیسکها استفاده میکنند که دارای قابلیتهای گرمایی بیشتری نسبت به نوع معمولی دارند. این نوع دیسک ترمز را به شکل یک صفحه توخالی طراحی کردهاند تا کانال های خنک کننده درون آن تعبیه کنند. این نوع طراحی مقاومت قطعه را بالا برده و مانع از شکستگی آن میشود همچنین نشانه های خرابی دیسک ترمز در این نوع به مراتب کمتر دیده میشود. همچنین این مزیت باعث شده زمانی را که خودرو نیاز داشت برای توقف جهت خنک شدن دیسک از بین میبرد. در طی این سالهای گذشته فرآیند خارج کردن هوا از این دیسکها پیشرفت بسیاری کرده که باعث طراحیهای مختلف و افزایش تنوع شده است. 1-دیسک سوراخ دار: این نوع دیسکها روی سطح خود سوراخهای متعددی دارند که توانایی خارج کردن حرارت از روی سطح دیسک را دارند. بدین صورت اصطکاک و گازهایی که در هنگام برخورد لنت با سطح دیسک ایجاد میشود، میتواند بر روی عملکرد دیسک تأثیر بگذارد و از روی آن به بیرون رود. تا این مرحله کار سوراخها باعث مزیتی برای دیسک ها شدند اما همین سوراخها باعث ضعف استحکام دیسک هم میشوند و میتوانند سطح مقاومت دیسک را پایین بیاورند و در طولانی مدت باعث شکسته شدن دیسک شوند. هرچند که امروزه این نوع دیسکها را با آلیاژهای بسیار محکم میسازند اما رانندگی طولانی مدت با سرعت بالا احتمال شکستن دیسک سوراخدار را دارد. 2-دیسک شیاردار: روی سطح این نوع دیسک شیارهایی تراش داده شده است. زمانی که لنت ترمز با صفحه دیسک برخورد میکند، مقداری گاز و گرما را تولید میکند که به وسیله این شیارها از روی صفحه خارج میشود. این شیارها موجب میشوند که علائم خرابی دیسک چرخ در این قطعه دیده نشود و طول عمر آنها نسبت به دیگر دیسک ها بالاتر برود. معمولا این نوع دیسک ترمز در خودروهای مسابقهای به کار میرود زیرا توانایی فشارهای بالا را دارند. اما همین شیارهای دیسک موجب ساییدگی در لنتها میشوند، البته طراحی شیارها هم گاهی تفاوت دارد که در میزان ساییدگی لنتها تاثیر دارد. 3-دیسک مختلط: در این نوع دیسک ترمز شیار و سوراخ در کنار هم تعبیه شده است به همین دلیل نام آن را دیسک مختلط گذاشتهاند. در این نوع دیسک یکپارچگی وجود دارد و میتواند حرارت و گازهای تولید شده از اصطکاک لنت و سطح دیسک ترمز را به بیرون انتقال دهد. 4-دیسک موج دار: بیرون صفحه دیسک به صورت موجی شکل است و دو طرف سطح آن دارای سوراخ است، بین دو صفحه یک صفحهی کوچکتر شیاردار نصب میشود که مقاومت آن را افزایش میدهد. دو طرفه دیسک فقط در مرکز به یکدیگر متصل هستند. وزن آنها ها بسیار کمتر از انواع دیگر است و تخلیه حرارتی بهتری را دارند، این دیسکها قابلیتهای بسیار بالایی دارند و شرکتهای بزرگ اقدام به تولید آن کردهاند.
وضعیت موجودی |
---|
10 قلم موجود در انبار |