دنده عقب پراید شرکتی سایپا یدک

وزن:200گرم

جنس:فلز

برند:شرکتی :سایپا یدک

مناسب برای خودروهای : پراید،تیبا

تخفیف تعداد

تعداد تخفیف واحد صرفه جویی شما
2 ‎ریال300,000 بیشتر از ‎ریال600,000
‎ریال4,500,000
بدون مالیات 1/2روز

تعداد:

ارسال سریع

ارسال سریع

ما سفارشات شما را حداکثر 48 ساعته ارسال می کنیم

پرداخت در محل

پرداخت در محل

وجه سفارش خود را پس از تحویل به مامور پست بپردازید

بازگشت وجه

بازگشت وجه

7 روز ضمانت بازگشت بی قید و شرط وجه

کیفیت ارسال

کیفیت ارسال

شما سفارش خود را بدون هیچ گونه آسیب دیدگی دریات می کنید

در خودروهایی که دنده‌ عقب آنها فاقد دنده برنجی می باشند، بیشتر رانندگان حتی آنهایی که فاقد اطلاعاتی در خصوص چگونگی عملکرد گیربکس هستند، به این نتیجه رسیده‌اند و یا از دیگران یاد گرفته اند که قبل از جازدن دنده‌ عقب، ابتدا دسته‌ دنده را در دنده چهار و یا دنده دو قرار داده و بلافاصله، دسته‌ دنده را در دنده‌ عقب جا بزنند. این کار موجب می‌شود که علاوه بر اینکه دنده بهتر جا رود، مقدار صدا و ضربه از گیربکس به میزان قابل‌ ملاحظه‌ای کاهش یابد. حال ببینیم که علت این امر چیست.

وقتی خودرو ثابت است و سرعت چرخ‌های خودرو صفر است و راننده قصد دارد که دسته‌ دنده را در دنده‌ عقب قرار دهد، سرعت چرخش دنده مربوط به دنده‌ عقب که بر روی شفت خروجی گیربکس قرار دارد نیز صفر است ولی ممکن است سرعت گردش دنده مربوط به دنده‌ عقب که بر روی شفت ورودی قرار دارد صفر نباشد زیرا ممکن است بعد از اینکه راننده پدال کلاچ را فشرده باشد، شفت ورودی گیربکس که به صفحه کلاچ متصل است، همچنان در حال چرخش باشد. حال اگر راننده قبل از اینکه دسته‌ دنده را به دنده‌ عقب جا بزند، ابتدا آن را در دنده دو و یا چهار قرار دهد، دنده برنجی مربوط به دنده دو و یا چهار با مخروط مجموعه دنده متعلق به آن تماس پیدا کند و در اثر اصطکاک، سرعت گردش شفت ورودی نیز صفر شود و بدین ترتیب سرعت چرخش هر دو دنده مربوط به دنده‌ عقب که بر روی شفت ورودی و شفت خروجی قرار دارند، صفر شده و شرایط برای قرار گرفتن دنده هرزگرد مابین دنده‌های مذکور مهیا شود و دنده‌ عقب با کمترین صدا و ضربه جا برود.

وضعیت موجودی
8 قلم موجود در انبار

نظرات

edit نظر خود را بنوسید

دنده عقب پراید شرکتی سایپا یدک